Bij elke verhuizing ligt het vertragingsmonster op de loer. Op allerlei manieren probeert dit ondier de duur –en dus de kosten– van de verhuizing omhoog te jagen: dubbelwerk, gebrek aan vervoerscapaciteit, tekort aan coördinatie, improviseren met verpakkings- en beschermingsmateriaal.
Hier een aantal dingen waarin een Erkend Projectverhuizer je steunt om te zorgen voor een gesmeerd lopende verhuizing.
Moet dit mee? Waar moet dit staan?
Dit soort vragen wil je voorkomen. Dat kan ook als elk object, verhuisdoos of verhuiscontainer is gemarkeerd. Denk aan:
- complete van/naar-lijst
- stickers uitdraaien o.b.v. de van/naar-lijst
- op alles een van/naar sticker laten aanbrengen.
We moeten toch nog een keer rijden…
En inladen op het oude adres. Waar ze nu staan te wachten tot de verhuiswagen komt. Dat wil je niet en dus:
- laat je overbodige spullen eerder afvoeren
- bestel je daarvoor extra afvalcontainers
- laat je te vervoeren inventaris professioneel berekenen
- laat je professioneel kijken naar de te verwachten vervoerstijd op de exacte verhuisdatum (o.a. brug tijden, wegomleggingen).
Eigenlijk hadden de kasten het eerst de lift in gemoeten
Maar die zaten nog niet in de verhuiswagen. En dus gaan de dozen eerst de kamers in, waar ze niet altijd op een handige plek belanden. Dit wil je anders, daarom:
- laat je de wagenbelading verlopen volgens een draaiboek
- heb je verhuisinstructie voor medewerkers met tips
- heb je een team dat kasten/stellingen snel plaatst of monteert.
Eh… doe er maar een tafelkleed om-heen
Er is te weinig verpakkings-en beschermingsmateriaal om lekker mee te werken. Liever dan misgrijpen, zoeken en improviseren kies je voor:
- materiaal waarmee de vakman werkt en
- dat op alle handige plekken aanwezig is
- van elke type materiaal genoeg én
- dat na gebruik weer zonder gedoe afgevoerd wordt.