Klanttevredenheid meten over project- en zakelijk verhuizen

Elk bedrijf wil natuurlijk tevreden klanten, maar hoe meet je klanttevredenheid? Het klanttevredenheidsonderzoek (KTO) is daarvoor een prima methode. Het is dan ook een belangrijk onderdeel van het keurmerk van de Erkende Project Verhuizers (EPV). Het KTO ondersteunt het bewaken en vergroten van de tevredenheid van de opdrachtgevers. Daarnaast biedt het input voor het continu verbeteren van ons specialisme project- en zakelijk verhuizen.

Bedrijfsverhuizing zakelijk verhuizen

Meten klanttevredenheid project- en zakelijk verhuizen

Elke EPV-certificaathouder neemt deel aan het doorlopende, collectieve klanttevredenheidsonderzoek van de Erkende Project Verhuizers (kortweg KTO EPV). Dit doen we om de tevredenheid van onze opdrachtgevers over de uitvoering van hun verhuisopdrachten te meten, te bewaken en te vergroten. Het KTO EPV meet alle relevante aspecten van de verhuisopdracht:

  • Financiële afhandeling
  • Communicatie
  • Voorbereiding
  • Flexibiliteit
  • Uitvoering
  • Feedback
  • Nazorg

Klantwaardering minstens een 8

Hoe werkt het KTO in de praktijk? Elke certificaathouder nodigt jaarlijks tenminste 95% van haar opdrachtgevers – van de door de certificaathouder uitgevoerde verhuisopdrachten – uit om deel te nemen aan het KTO EPV.  We kijken vervolgens kritisch naar de klantwaardering voor de certificaathouder die uit het onderzoek komt. Die moet over een jaar teruggerekend gemiddeld minimaal rapportcijfer 8 zijn.

Waarom klanttevredenheid meten?

Klanttevredenheid meten is onmisbaar, om verschillende redenen. We zetten ze op een rij:

  • We leven in een wereld van snelle veranderingen. Door het klantentevredenheidsonderzoek kom je te weten wat de klant echt wil en kun je daarop inspelen
  • Tevreden klanten zijn promotors voor een bedrijf. Goede recensies zijn aanbevelingen voor potentiële klanten.
  • We laten zien dat we de klant centraal stellen en dat we de mening van de klant waarderen. Daardoor verbetert de relatie met de klanten.
  • Het levert input voor verdere verbetering van de dienstverlening. Het helpt je als bedrijf de focus te leggen op de punten die de klanten belangrijk vinden.

Klantwaardering project- en zakelijk verhuizen voor iedereen toegankelijk

De klantbeoordelingen zijn openbaar en voor iedereen toegankelijk via de Klanten vertellen-widget. Bij elke certificaathouder staat de widget verplicht continu op de website. De klantbeoordelingen zijn ook te lezen op onze website erkendeprojectverhuizers.nl Door de toegankelijkheid zijn de gegevens niet alleen nuttig voor de certificaathouders en de klanten, maar ook voor potentiële klanten.

Meer weten?

Alle reviews van de in project- en zakelijk verhuizen gespecialiseerde EPV-certificaathouders kun je teruglezen op klantenvertellen.nl. Een overzicht van alle EPV-certificaathouders en hun waardering vind je op zakelijkverhuizen.nl en op erkendeprojectverhuizers.nl.